[NGERI] 4 FOTO ~RAKYAT BERTARUH NYAWA LALUI JALAN MAUT DI CHINA~RAMAI TIDAK TAHU~

[NGERI] 4 FOTO ~RAKYAT BERTARUH NYAWA LALUI JALAN MAUT DI CHINA~RAMAI TIDAK TAHU~



NGERI! JALAN MAUT DI CINA

Bayangkan anda perlu melintasi antara gunung ke gunung setiap hari dengan menggunakan kenderaan yang sudah nazak, kalau silap langkah boleh jatuh ke bawah. Tetapi setiap hari anda perlu menaikinya untuk mencari rezeki di bandar yang terdapat di seberang gunung lagi satu. Apa yang anda akan rasa?? Sanggupkah lalui hidup sedemikian???

Namun, itu la rutin harian bagi penduduk pendalaman di negara Cina ini. Bagi mereka, itu sudah kebiasaan bagi mereka baik golongan muda mahupun tua. Sudah tiada lagi perasaan gerun ataupun takut ketika menaiki kenderaan yang sudah nazak tersebut. Dah macam rangka cable car pun ada.

Di bawah ni ada gambar serba sedikit jalan maut di Cina yang merupakan laluan utama bagi penduduk pendalaman di negara ini.










Tengok wajah mereka?? Tiada langsung riak takut mahupun kerisauan ketika menggunakan kenderaan yang nazak tersebut di jalan maut di Cina ni. Seperti yang diperkatakan tadi, mereka dah biasa. Setiap hari asyik hadap benda ni. Anak anak kecil pun dah tak takut.

SUMBER
[NGERI] 4 FOTO ~RAKYAT BERTARUH NYAWA LALUI JALAN MAUT DI CHINA~RAMAI TIDAK TAHU~ [NGERI] 4 FOTO ~RAKYAT BERTARUH NYAWA LALUI JALAN MAUT DI CHINA~RAMAI TIDAK TAHU~ Reviewed by Unknown on Saturday, October 25, 2014 Rating: 5

No comments