[TERBAIK] ~PERKHIDMATAN GOOGLE STREET VIEW KINI BOLEH DIGUNAKAN DIMALAYSIA~JANGAN TAK TAHU.

[TERBAIK] 3 FOTO~PERKHIDMATAN GOOGLE STREET VIEW KINI BOLEH DIGUNAKAN DIMALAYSIA~JANGAN TAK TAHU.


Bagi sesiapa yang belum tahu, Google Street View adalah perkhidmatan yang membolehkan pengguna 'berjalan' di atas jalanraya dan meninjau keadaan di sekelilingnya.

Jika dulu, Google Street View hanya boleh di gunakan di beberapa tempat yang terkenal di dunia, kini ianya sudah boleh digunakan di Malaysia!

Ini termasuklah di kawasan-kawasan kampung yang mempunyai jalan kecil.






Bagi sesiapa yang ingin mencuba, sila ke www.instantstreetview.com dan masukkan alamat atau nama kampung anda dan mula 'berjalan-jalan' di mana sahaja yang anda mahu.

Jika laman web itu tidak menunjukkan sebarang gambar nyata secara automatik, cuba tarik gambar 'orang' ke jalan yang anda mahu seperti dalam gambar di bawah.




Bagi sesiapa yang rindu kat kampung halaman masing-masing tu, boleh la guna untuk 'menjenguk' kampung anda.. Manalah tau kalau nasib baik, boleh 'terjumpa' dengan orang yang anda kenal.


SUMBER


[TERBAIK] ~PERKHIDMATAN GOOGLE STREET VIEW KINI BOLEH DIGUNAKAN DIMALAYSIA~JANGAN TAK TAHU. [TERBAIK] ~PERKHIDMATAN GOOGLE STREET VIEW KINI BOLEH DIGUNAKAN DIMALAYSIA~JANGAN TAK TAHU. Reviewed by Unknown on Tuesday, September 30, 2014 Rating: 5

No comments