[PANAS] FOTO SCREENCAPT BUKTI ~MANGSA DEDAH CERITA SEBENAR SEBELUM VIDEO WKY8464 VIRAL DI FACEBOOK~

[PANAS] FOTO SCREENCAPT BUKTI ~MANGSA DEDAH CERITA SEBENAR SEBELUM VIDEO WKY8464 VIRAL DI FACEBOOK~ 



Mangsa Dedah Cerita Sebelum Video WKY8464 Viral Di Facebook


Heboh di media sosial akan sebuah video yang menunjukkan seorang lelaki bertubuh tinggi seperti ahli gusti menghamburkan kata-kata kesat terhadap seorang pemandu.

Video tersebut mula dimuat naik ke laman Facebook sejak semalam mendapat beribu-ribu SHARE, namun tiada seorang pun yang tahu akan punca sebenar kejadian yang berlaku.

Dalam video itu, lelaki yang juga penumpang kereta Toyota Harrier bernombor pendaftaran WKY8464 mengambil gambar nombor kereta mangsa sebelum cuba membuka pintu keretanya mengeluarkan kata-kata kesat dan kemudiannya berlalu pergi.

Hasil forensik tanpa lesen di Google, kami mendapati pemilik WKY8464 sebelum ini pernah terlibat dalam satu kemalangan kecil dengan kereta milik seorang wanita muda.

Siasatan bermula dari tweet di bawah:

"Harrier putih WKY8464. Siapa jumpa, ready syiling 50sen, calarkan sepuas hati. Tinggalkan signature, 'with love, Anis' ok."

Dalam kejadian yang berlaku pada 14 November 2012 itu, mangsa, Anis Adnan mendakwa keretanya dilanggar oleh pemandu WKY8464 berkenaan.

"Kereta ini bajet gangster sangat. Dah langgar kereta orang, poyo macam banyak duit boleh bayar. Orang mintak RM1,000, banyak bunyi pulak." jelas Anis di Twitter

Bagaimanapun, berikutan dari kes terbaru yang melibatkan WKY8464 ini, salah seorang pengguna Twitter, Kevin Han memaklumkan perkara tersebut kepada Anis.

Terkejut dengan tweet itu, Anis membalas,

"OMG! That's the car!!!! That guy is so kurang ajar! Is that your video dude?" tweet Anis.




Bagaimanapun, penjelasan Anis sedikit sebanyak memberikan gambaran bahawa WKY8464 ini bertindak biadab terhadap pemandu lain sungguhpun apa yang terjadi itu bukanlah sesuatu yang disengajakan.

Mangsa dalam video terbaru itu pula dinyatakan bangsanya, namun netizen membuat spekulasi sendiri pemilik video berkenaan adalah cina. Dan dakwaan ini mungkin berdasarkan siaran radio bahasa inggeris yang berkumandang dalam kereta mangsa?

Para pengguna jalan raya diingatkan, tidak mengambil sebarang tindakan yang boleh mengancam pengguna jalan raya yang lain. Jika tersilap langkah, buruk padahnya kelak.


SUMBER
[PANAS] FOTO SCREENCAPT BUKTI ~MANGSA DEDAH CERITA SEBENAR SEBELUM VIDEO WKY8464 VIRAL DI FACEBOOK~ [PANAS] FOTO SCREENCAPT BUKTI ~MANGSA DEDAH CERITA SEBENAR SEBELUM VIDEO WKY8464 VIRAL DI FACEBOOK~ Reviewed by Unknown on Tuesday, September 30, 2014 Rating: 5

No comments